Tuesday 3 November 2009

彩虹

今天的曼城,
特别的冷。

上完化学实验课,
摄氏十点八度的下午。
雨水
一点一滴的
打在我的身上。

回头一看,
一道彩虹
优雅的躺在,
有点阴暗的天空

用眼睛,
把这最美丽的一幕,
给记在心里。

匆匆许下愿望,
在多云的国度,
看到彩虹的机率
就好像
在马来西亚看到流星雨一样。

雨后的彩虹
特别让人兴奋。
=)

小学三年级的3M画报,
好像有提到
彩虹是圆形的。
当我们在看着彩虹时,
地球另一端的人
也在看着彩虹的另一半。

彩虹是圆形的吗?
我希望是。
如果它只是一个传说,
那请你不要告诉我。
我想要简简单单的相信
当我在看彩虹时,
有人在另一端的地球陪着我看。





8 comments:

Cindy said...

really?is it hard to see the rainbow there?first time i heard the rainbow is round one.maybe is true.the rainbow you see is just half circle and the left half circle is appear at other country.看到彩虹,就像看到人生的新希望。愿你能达成你的梦想。。。

JH said...

thanks.ya..it is quite hard to c rainbow here as the sky here alwys cloudy.

-DaN- said...

读着这篇的当儿,背影是那五彩缤纷的绘画,好有味道。

露出灿烂的笑容吧!
:) << 我的很灿烂叻!

JH said...

how u knoe my smile not chan lan as urs??hehe...=)

piyasilo said...

多云,寒风,细雨,落叶,掀开了这深愁的诗季。
您那美丽的诗,话尽了那秋天的雨景。
读了,内心不禁变得温暖~~
默然望着窗外的雨珠,我想起了曼城的彩虹。
看了,嘴角也不禁往上扬~~

g_yean_i said...

I love your post.. you wrote a very nice one! And your photo-taking technique has improved! the rainbow looks amazing~ Thanks for sharing such a wonderful picture~ =)

JH said...

hey dudu~Thanks for loving my post!!but then the photos were taken by chao yi not me..lol

JH said...
This comment has been removed by the author.