Wednesday 22 September 2010

一棵开花的树

我很喜欢的一首诗。

一棵开花的树

如何让你遇见我
在我最美丽的时刻 为这
我已在佛前 求了五百年
求他让我们结一段尘缘

佛于是把我化作一棵树
长在你必经的路旁
阳光下慎重地开满了花
朵朵都是我前世的盼望

当你走近 请你细听
那颤抖的叶是我等待的热情
而当你终于无视地走过
在你身后落了一地的
朋友啊 那不是花瓣
是我凋零的心



佛于是把我化作一棵树 长在你必经的路旁。 ~ 席慕容

6 comments:

g_yean_i said...

wow! Where did you read it from? nice! :)

Pinkie123 said...

佛说,五百次回眸才能换成今世的擦肩而过。这是那故事的出处吧?

怎么这么有感触?hehe..中秋节快乐!^^

JH said...

haha..dudu,u still remember 海派甜心?杨丞琳got mention about it..

piya:i cant rmb the book name dy...either hiyawu or jht's book.Happy mid autumn festival to u too

g_yean_i said...

Hey gengwai! That one is pinkie! Not piya! heheh.

JH said...

lol...typed it wrongly!!!coz i saw piya name in my fb notification then when i see P i tot it is piya!!!=p

Pinkie123 said...

wah, since when i become piya already?! Sad sad~~ mama u owe me a meal~